Ruch Zdrowe ciało Zdrowy umysł

Co ma trening siłowy do umysłu? Dziewczyny pod sztangi!

4 kwietnia 2015

Aktywność fizyczna jest ważna z perspektywy rozwoju psychologicznego. To ciągłe wyzwania, praca nad motywacją, pokonywanie barier, uciekanie poza strefę komfortu. To sukcesy, porażki i sposoby na radzenie sobie z frustracją, zmęczeniem lub brakiem efektów. Zauważ – podobne doświadczenia pojawiają się w pracy, w domu, w rodzinie. Jeśli decydujesz się na podejmowanie wyzwań związanych z własnym ciałem, uczysz się siebie i rozwijasz każdego dnia.”

Niestety nie znam autora tych słów. Nie pamiętam nawet gdzie je znalazłam, bo bardziej skupiłam się na prawdzie jaką w sobie zawierają. Aktywność fizyczna jest nam niezbędna i nie tylko po to, by mieć piękną sylwetkę i nie łapać zadyszki po pierwszych kilku schodach. Oczywiście zdrowie naszego organizmu jest bardzo ważne, ale jest też coś o czym wielu z nas zapomina albo nie wie. Aktywność fizyczna jest potrzebna również naszemu umysłowi. Uprawiając sport dajemy upust negatywnym emocjom, nabieramy dystansu do naszych trosk i problemów, relaksujemy się, stajemy się szczęśliwsi (witajcie endorfiny!).

Nauczyłam się lubić biegać, bo odnalazłam w tym swój sposób na medytację. To jest ten moment kiedy spędzam czas tylko ze sobą, układam wszystkie myśli, uczę się siebie i przekraczam kolejne granice. Tak, bieganie bardzo dobrze mi robi. Ale odkryłam dla siebie coś jeszcze lepszego, co chciałabym polecić wszystkim kobietom. Drogie Panie, nie tylko pięknie wymodelujecie swoje ciała, ukształtujecie również swoje charaktery 🙂 O czym mówię? O ciężarach oczywiście 🙂

Na wstępie, tak dla jasności: od dźwigania ciężarów nie stajemy się babochłopami, nie tracimy kobiecości, my ją zyskujemy 🙂 Dlatego jeśli jeszcze nie zaprzyjaźniłaś się ze sztangą, to biegiem na siłownię!

Dlaczego każda kobieta powinna nawiązać bliższe relacje z ciężarami?

  1. Cardio spala, a ciężary kształtują. Twoja pupa będzie idealnie krągła, uda smukłe, brzuch płaski i twardy, a ręce przestaną być tylko zwisającymi kończynami. Poza tym odkryjesz, że na plecach masz mięśnie i to bardzo seksowne, a Twój biust przejdzie naturalną terapię push-up. Efekt – świadomość własnych nieograniczonych możliwości. Pięknie prawda? Ale to jeszcze nic.

  2. Wyjdziesz poza strefę komfortu, spróbujesz nowego i zupełnie nietypowego dla siebie działania. To duże wyzwanie, a bez wyzwań nie ma rozwoju.

  3. Każdy kolejny trening będzie przekraczaniem własnych granic, a to jest terapeutyczne.

  4. Poczujesz się silna i uwierzysz w siebie – skoro mogę udźwignąć więcej kilogramów niż kiedykolwiek o tym marzyłam, to dlaczego miałabym się ugiąć pod ciężarem codziennych problemów?

  5. Staniesz się bardziej zaradna – ja sobie nie poradzę?

  6. Będziesz z siebie dumna – często Ci się to zdarza?

  7. Wzrośnie Twoje poczucie kobiecości i akceptacja własnego ciała, kompleksy schowają się w cień Twoich osiągnięć.

  8. Nauczysz się działać mimo gorszego dnia. Trening siłowy wymaga dyscypliny i systematyczności, a te cechy przydają się w osiąganiu własnych celów.

  9. Są jeszcze inne pozytywne skutki, które zależą od Ciebie, Twojej osobowości, sytuacji życiowej i sposobu patrzenia na świat. Mam nadzieję, że kiedyś powiesz mi co w Twoim życiu się zmieniło dzięki spróbowaniu tej aktywności 🙂

Jeśli o mnie chodzi to bardzo zmieniło się moje ciało, ale jeszcze bardziej umysł. Zdecydowanie jestem silniejsza 🙂 Mam wielki apetyt na wyzwania, nie boję się spróbować i pomyśleć: „muszę jeszcze nad tym popracować”. Odważnie stawiam sobie cele i konsekwentnie do nich dążę. Bo wierzę, że moje życie jest tak samo plastyczne jak ciało i tylko ode mnie zależy jak będzie wyglądać.

Trening siłowy - dobry też dla umysłu.

Trening siłowy – dobry też dla umysłu.

 

You Might Also Like