Smaki Zdrowe ciało

Zdrowe odżywianie – skomplikowane i drogie?

28 kwietnia 2015

Rozmawiając z różnymi ludźmi na temat zdrowego odżywiania się, zauważyłam że wielu z nich nie podejmuje nawet próby wprowadzenia w codzienne życie zdrowego jedzenia, bo wychodzą z założenia, że jest to drogie, zajmuje wiele czasu i wymaga większych umiejętności kulinarnych. Nic bardziej mylnego. Na pewno będziemy musieli włożyć odrobinę więcej pracy w samodzielne przygotowanie posiłku, niż w kupno gotowego, mrożonego dania czy zamówienia posiłku w restauracji. Ale umówmy się, nie zmęczymy się bardziej niż przy smażeniu kotletów i ubijaniu ziemniaków 😉 Finansowo też nas to mocniej nie obciąży, ponieważ supermarkety wciąż oferują nam „super promocje”, a podstawowe, proste produkty kosztują najczęściej tyle, co nic (nie mówię tu o łososiu tylko o kaszach, roślinach strączkowych, nabiale itp.). Dlatego Moi Drodzy, koniec z wyszukiwaniem powodów, dla których nie możemy zadbać o swoją dietę. Tych powodów nie ma. Jest tylko nasze lenistwo i niewiedza, a jedno i drugie można zmienić.

Ostatni miesiąc jest dla mnie niezwykle intensywny (głównie z powodu CCChallenge), a jednak właśnie w tym miesiącu postanowiłam spróbować mini-redukcji (mini bo nie głoduję, jem prawie wszystko przy dbaniu o odpowiednie proporcje BTW). Moje codzienne posiłki są proste, czasem wręcz minimalistyczne, a jednak urozmaicone, zgodne z moimi założeniami w makro i co najważniejsze smaczne 😀 Śniadania przygotowuję rano, tuż po wstaniu z łóżka – nie ma czegoś takiego jak brak czasu na śniadanie, bo zawsze można wstać pół godziny wcześniej. Obiady gotuję albo wieczorem, albo rano w trakcie przygotowywania śniadania. Na ogół całe gotowanie nie zajmuje mi więcej niż pół godziny. Wszystko da się pogodzić, kwestia tylko tego jak efektywnie potrafimy organizować swój czas. No i trzeba chcieć 😉

Na co dzień swoje posiłki prezentuję tutaj. Teraz chciałabym pokazać Wam jednak danie, którego wykonanie zajmuje tyle, co ugotowanie makaronu. Przygotowuję je wtedy, gdy naprawdę cierpię na niedobór czasu.

Makaron pełnoziarnisty z pesto z jarmużu, posypany słonecznikiem, podany z grillowaną/podsmażoną piersią z kurczaka.

zdrowe, szybkie, łatwe

na szybko i zdrowo

Wykonanie:

Gotujesz makaron. W tym samym czasie na patelni, na łyżce oleju kokosowego podsmażasz pierś z kurczaka, a w blenderze blendujesz jarmuż z oliwą (ilość wedle uznania). Gdy makaron jest już al-dente, mieszasz go z pesto. Podajesz z podsmażonym kurczakiem, posypujesz ziarnami słonecznika/pestkami dyni, doprawiasz do smaku. W 15-20 minut masz przygotowany prawdziwy, zdrowy obiad 😉 Są węglowodany złożone, białko i zdrowe tłuszcze. Czasochłonność i stopień trudności wykonania, na skali od 0 do 5 wynosi 1. Oczywiście jarmuż możemy zastąpić szpinakiem, rukolą, pietruszką czy inną zieleniną, którą lubimy. Możesz wzbogacić też danie dodatkową porcją białka, dodając ciecierzycę, tak jak poniżej:

makaron, pesto ze szpinaku, pierś z kurczaka, gotowana ciecierzyca

zdrowe i łatwe: makaron, pesto ze szpinaku, pierś z kurczaka, gotowana ciecierzyca

Wciąż myślisz, że coś Cię ogranicza w drodze do zdrowego odżywiania? 😉

You Might Also Like