Smaki Zdrowe ciało

Zdrowa Nutella? Istnieje!

28 października 2015

zdrowa nutella

Zastanawiam się dlaczego zawsze gdy wymyślę sobie coś genialnego (nie mylić z odkrywczego), co jest nie tylko pyszne ale i zdrowe, a potem chcę się tym podzielić z Wami tutaj, to wszystko idzie nie tak, jakbym chciała. Gdy kilka dni temu szukałam zastosowania dla świeżych orzechów laskowych, w mojej głowie zapaliła się żaróweczka z napisem „zdrowa Nutella”. Zabrałam się do roboty i co się okazało? Że mój blender nie radzi sobie nawet z namoczonymi i miękkimi orzechami a awokado, które dojrzewało od prawie dwóch tygodni, było twarde i gumowe, choć skórka zdążyła się zestarzeć i wyschnąć. Mój plan na coś idealnego nie wypalił, ale nie zrażam się i mimo wszystko namawiam do sprawdzenia jak smakuje zdrowa Nutella. Moja – mimo nieidealnego wyglądu – smakuje wybornie!

Składniki:

  • ok. pół szklanki orzechów laskowych

  • mleko do zalania orzechów (zwykłe lub roślinne, jak wolisz)

  • 1 dojrzałe awokado

  • 1 duży i dojrzały banan

  • 2-3 łyżeczki prawdziwego kakao

  • 1 łyżka płynnego miodu (opcjonalnie)

zdrowa nutella

Przygotowanie:

Dzień wcześniej zalej orzechy mlekiem (tyle żeby je zakryć). Następnego dnia zblenduj orzechy na drobny pył ( u mnie wyszły wiórki). Następnie dodaj resztę składników i blenduj, aż uzyskasz gładką masę. Jeśli masa jest zbyt sucha lub gęsta, możesz dodać mleko, w którym moczone były orzechy ( ja tak zrobiłam). Voila, zdrowa Nutella gotowa 🙂

Smakuje lepiej, jeśli postoi trochę w lodówce. Idealna jako dodatek do omletów. Jest też bardzo sycąca i energetyczna.

Smacznego!

zdrowa nutella

 

 

 

You Might Also Like