Zdrowa dusza Zdrowe ciało Zdrowy umysł

Jak wzmocnić poczucie własnej wartości? Kilka porad na Dzień Kobiet.

8 marca 2016

Jak wzmocnić poczucie własnej wartości

Miałam dziś w planach post psychologiczny, ale zmieniłam zdanie. Jak to kobieta 😉 No właśnie, mamy Dzień Kobiet i z okazji naszego święta podzielę się z Wami pomysłami na to, jak wzmocnić poczucie własnej wartości. Pisanie tekstów pod okazję nie jest w moim stylu, ale ta jest wyjątkowa. Zbyt wiele kobiet wciąż się nie akceptuje i zapomina o sobie. Zbyt wiele kobiet myśli, że piękne i zadbane ciało jest poza ich zasięgiem. Zbyt wiele kobiet wciąż waha się między tym, czy być piękną czy mądrą? A gdybym Ci powiedziała, że nie musimy wybierać? Możemy być i piękne i mądre. Nie musimy tkwić w rolach, które ktoś nam kiedyś przydzielił. Nie ma nic próżnego w dążeniu do najlepszej wersji samej siebie. A jedyną osobą, dla której naprawdę warto zmieniać się na lepsze, jesteś Ty sama 🙂 Może brzmi trywialnie, ale to prawda.

Moje poczucie własnej wartości przeszło bardzo długą drogę do poziomu, w którym jest dzisiaj. I gdy czasami usłyszę od jakiejś koleżanki, że nie mam powodów do kompleksów, albo że mam dobre geny, uśmiecham się bo też tak kiedyś mówiłam dziewczynom, której w moim odczuciu nie miały takich problemów jak ja. W rzeczywistości większość z nas, bez względu na to jak wygląda, walczy z kompleksami, brakiem pewności siebie i hormonami 😉 Napracowałam się nad tym, żeby się zaakceptować. Jeszcze dłużej pracowałam nad tym, żeby się polubić i być z siebie dumną. Doszłam do momentu, w którym mimo rozstępów, pryszczy, mocnych i rozbudowanych ud, wahań nastrojów, dużej wrażliwości – akceptuję się i lubię, a nawet jestem z siebie dumna. Chciałabym, żebyś i Ty się tak poczuła.

 

Jak wzmocnić poczucie własnej wartości?

 

  • Dbaj o równowagę troszcząc się o siebie holistycznie. Ciało, umysł i dusza – każda z tych sfer jest tak samo ważna.

  • Nie traktuj jedzenia jak wroga, ale jak sprzymierzeńca. Jesteś tym co jesz, więc jedz pięknie i zdrowo. Dbaj o to, żeby Twoje posiłki były pełnowartościowe i dobrej jakości, ale zwracaj też uwagę na to, jak jesz. Miejsce, okoliczności, naczynia, nastrój – to wszystko wpływa na uczucie sytości i umiejętność uważnego jedzenia. Pielęgnuj rytuały. Jeśli decydujesz się zjeść deser – nie miej poczucia winy, nie jedz w samotności, delektuj się każdym kęsem, bo dzięki temu szybciej zaspokoisz swoje pragnienie 😉

  • Uprawiaj sport, ale nie po to żeby schudnąć, czy się komuś podobać. Ruszaj się dla lepszego samopoczucia. Wybieraj aktywności, które lubisz. Nie narzucaj sobie od razu rygoru. Zacznij od mniejszej intensywności i częstotliwości. Chcesz się zaprzyjaźnić ze sportem, a nie zniechęcić. Z czasem sama poczujesz potrzebę, żeby robić to częściej. Trenując walczysz ze swoimi słabościami i przekraczasz granice, które wcześniej wydawałby Ci się niemożliwe do przekroczenia. Gimnastykując ciało, gimnastykujesz też umysł. Nic tak dobrze nie wpływa na poczucie własnej wartości jak fakt że nad nim pracujesz. Nic tak dobrze nie wpływa na pewność siebie jak sprawniejsze i silniejsze ciało. Uwierz mi proszę na słowo 😉

  • Rozwijaj się każdego dnia choć trochę. Dbaj o swój umysł zapewniając mu wyzwania. Czytaj książki, słuchaj wykładów, oglądaj programy popularnonaukowe – wybierz to, co Cię interesuje. Jeśli nie masz pasji, poszukaj jej. Nigdy nie jest za późno na to, żeby ją odkryć.

  • Ćwicz uważność/medytuj. Dbaj o relaks. Łatwiej jest stawiać czoło codziennym trudnościom ze spokojnym umysłem. Łatwiej jest wrócić do równowagi, kiedy wiesz już jak to zrobić.

  • Pozwól sobie na słabość. Wiem, że świetnie sobie sama radzisz, ale czasami pozwól innym być dla Ciebie wsparciem. Nie wstydź się prosić o pomoc. Czasami musisz być słaba, żeby ktoś mógł być dla Ciebie silnym.

  • Nie czekaj na kwiaty, kupuj je sobie sama. Uważasz, że to przykre? Spróbuj choć raz, a przekonasz się jak wspaniale się poczujesz robiąc sobie prezent 🙂

  • Rozpieszczaj swoje zmysły od czasu do czasu. Może to być masaż, wieczór spa w domu, albo sesja aromaterapii. Nie szukaj wymówek pod postacią braku funduszy. Liczy się Twoja pomysłowość i chęci, a nie zasobność portfela.

  • Dbaj o to, żeby zawsze mieć na sobie piękną i zmysłową bieliznę. Nawet jeśli jesteś w domu i masz na sobie sweter. Banał? Nie sądzę. Świadomość tego co masz na sobie pod ubraniem sprawia, że czujesz się bardziej kobieca i seksowna 😉

  • Uśmiechaj się jak najczęściej 🙂 To zdecydowanie poprawia nastrój i relacje międzyludzkie. Nawet jeśli w to nie wierzysz, spróbuj. Co Ci szkodzi?

  • Postaw na naturalny wygląd, ale podkreślaj swoje atuty. Nie musisz nakładać na twarz przysłowiowej tapety, żeby czuć się atrakcyjnie. Wystarczy podkreślić mocniej rzęsy, albo uwydatnić usta. Świeża i promienna cera jest zawsze atrakcyjna. Nie wiem jak można czuć się dobrze z grubą warstwą kosmetyków na twarzy, przecież to nic innego jak ukrywanie się i komunikat „nie czuję się dobrze w swojej skórze”.

  • Otaczaj się ludźmi, którzy wzmacniają Twoje poczucie własnej wartości wierząc w Ciebie, motywując Cię i wspierając. Broń swoich granic i nie pozwalaj nikomu na brak szacunku. Unikaj toksycznych relacji.

 

To są moje sposoby na wzmocnienie poczucia własnej wartości. A Twoje? Podziel się nimi, wspólnie możemy stworzyć receptę na sukces gwarantowany! 😀

Życzę Ci, żebyś każdego dnia czuła się wyjątkową Kobietą! 

Buziak :*

Jak wzmocnić poczucie własnej wartości

You Might Also Like