Wokół tematu Zdrowe ciało

Jak nie przytyć przez święta? Kilka praktycznych rad

7 grudnia 2015

Ho, ho, ho! Święta Bożego Narodzenia zbliżają się wielkimi krokami, a co w raz z nimi? Wielkie obżarstwo w połączeniu z brakiem ruchu 😉 Jeśli zastanawiasz się jak nie przytyć przez święta, a potem wbić się w sylwestrową kreację (tudzież garnitur, drodzy Panowie), to dzisiejszy post jest dedykowany właśnie Tobie. Oczywiście jeśli dbasz o formę i dietę przez cały rok, nie musisz się niczego obawiać. Ale jeśli w ostatnim czasie poddałeś się jesiennemu lenistwu, to najwyższy czas wziąć się za siebie. Masz trochę ponad dwa tygodnie, żeby przygotować swój organizm na ten ciężki dla niego czas. Jak to zrobić?

jak nie przytyć przez święta

Jak nie przytyć przez święta? Kilka praktycznych rad

  • W ostatnich tygodniach przedświątecznych postaw zwłaszcza na trening siłowy – mięśnie pomogą Ci w spalaniu kalorii, kiedy Ty będziesz siedzieć przy stole.

  • W kilku ostatnich dniach przed świętami stopniowo zwiększaj ilość spożywanych kalorii (oczywiście nie zajadając się słodyczami i fast-foodem) – tak, dobrze widzisz. Restrykcyjna dieta jest teraz najgorszym z możliwych wyborów. Wygłodniały rzucisz się na 12 potraw i osiągniesz efekt jo-jo. A w gratisie niestrawność, wzdęcia i inne tego typu atrakcje.

  • Jedz częściej a mniej – przyzwyczaisz układ pokarmowy do świątecznych zwyczajów 😉

  • W dzień Wigilii nie głoduj, nawet jeśli chcesz pościć. To nie to samo. Zadbaj o to, żeby zjeść lekkie posiłki o normalnych dla siebie porach. Dzięki temu nie przejesz się wieczorem i rozsądnie podejdziesz do kwestii wyboru potraw.

  • Jeśli sam przygotowujesz świąteczne potrawy zadbaj o to, żeby ryby były pieczone a nie smażone, a ciasta nie zawierały standardowej ilości cukru (możesz je upiec dodając erytrolu). Jeśli już musisz smażyć, użyj odpowiednich tłuszczy. Pierogi i uszka możesz przygotować z mąki pełnoziarnistej lub gryczanej. Pamiętaj o korzennych przyprawach, maku i kompocie z suszu – potrafi zdziałać cuda 😉 Kombinuj i twórz lżejsze wersje tradycyjnych potraw. Da się, naprawdę 🙂

  • Jeśli nie masz wpływu na to, co pojawi się na wigilijnym stole – wybieraj „mniejsze zło” i jedz mniejsze porcje.

  • Pamiętaj o tym, żeby jeść warzywa i owoce – są źródłem błonnika, który może okazać się nadzwyczaj pomocny w tych dniach.

  • Nie ograniczaj się do siedzenia przy stole czy TV. Zaproś rodzinę do wyjścia na spacer.

  • Absolutnie odpuść sobie cudowne środki z apteki, które rzekomo mają Cię albo powstrzymać przed jedzeniem, albo pomóc z przejedzeniem. Faszerowanie się chemią nigdy nie jest dobrym pomysłem i rozwiązaniem. Lepiej zaopatrz się w herbatkę miętową, pu-erh lub zieloną.

 

A czy Ty masz jakieś sposoby na przejście przez święta bez dodatkowych kilogramów? Koniecznie podziel się nimi ze mną w komentarzu 🙂

You Might Also Like