Smaki Zdrowe ciało

Fit sernik – na deser i na śniadanie

31 sierpnia 2015

Gdybym spośród domowych ciast miała wybrać to, które lubię najbardziej, to byłby to chyba sernik, bez względu na rodzaj. Uwielbiam go za słodko-kwaśny smak i za to, że syci jak normalny posiłek. Przy odpowiednim doborze składników może być dietetycznym deserem, albo nawet nietypowym śniadaniem. Dzisiaj chciałabym się z Tobą podzielić przepisem na fit sernik, który przygotujesz w 10 minut. Prostota i minimalizm to jego główne zalety 🙂

fit sernik

Składniki:

  • kostka twarogu

  • 1 budyń waniliowy (bez cukru)

  • 200 g jogurtu naturalnego

  • 2 duże jaja

  • duża łyżka miodu (można zastąpić stewią lub innym naturalnym słodzikiem)

  • wybrane owoce – u mnie śliwki węgierki

Przygotowanie:

Oddziel żołtka od białek. Żółtka zblenduj z twarogiem, jogurtem, budyniem i miodem. Białka jaj ubij na sztywno. Połącz delikatnie obie masy za pomocą łyżki. Całość umieść w formie do pieczenia ( u mnie tortownica 20 cm). Wyłóż owoce na wierzch ciasta. Piecz w piekarniku rozgrzanym do 150 stopni przez ok. 40 minut. Dobrze ostudź zanim pokroisz. Zjedz na deser albo na śniadanie 😉 Smacznego!

fit sernik

fit sernik

fit sernik

You Might Also Like